Jak najszybciej wrócić do swojej figury po ciąży?

Ciąża przeważnie wiąże się z przybraniem kilku dodatkowych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość matek pragnęłoby tego uniknąć. Czy istnieją metody, żeby skutecznie wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj niektóre z nich.
O odpowiednią sylwetkę warto zatroszczyć się już w trakcie ciąży. Oczywiście nie jest to odpowiedni czas, aby męczyć się drakońską dietą. Organizm ciężarnej zużywa nieco więcej kalorii niż zazwyczaj. Ograniczenie niezdrowego jedzenia oraz słodkości może jednak zmniejszyć wagę po ciąży. Dobrym rozwiązaniem może być także regularna aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do wyjątkowego stanu. Pamiętaj jednak, żeby aktywność w ciąży zawsze skonsultować z ginekologiem. To ginekolog może zdecydować, czy nie istnieją przeciwwskazania do uprawiania sportu. Najważniejszym sprzymierzeńcem kobiety w walce o dawną wagę są regularne spacery z maleństwem. Przyniosą one profity zarówno matce, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie świeżego powietrza. Zamiast spacerować powolnym krokiem, wybierz raczej energiczny marsz. Dodatkowe kilogramy po ciąży będą znikać w mgnieniu oka, w czasie realizowania tego codziennego obowiązku. Kiedy minie okres połogu, a lekarz nie zauważy żadnych przeciwwskazań, można rozpocząć inne ćwiczenia gimnastyczne. Młode matki uwielbiają zumbę czy aerobik. Dodatkowo to doskonała sposobność, aby odpocząć od rutyny codziennego dnia. Nie martw się, jeśli podobne zajęcia trudno spotkać w twojej okolicy. Równie skutecznie możesz spędzać aktywnie czas we własnym mieszkaniu. Krótkie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pozwalają w krótkim czasie odzyskać dawną wagę. Co ważne, nie zajmują wiele czasu, którego zwykle brakuje młodym mamom.
Pełny przewodnik: szukam drzwi wewnętrzne kielce