Home › Jak skutecznie odzyskać swoją figurę po ciąży?

Jak skutecznie odzyskać swoją figurę po ciąży?

Stan błogosławiony najczęściej wiąże się z zyskaniem paru dodatkowych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość matek wolałoby tego uniknąć.

Czy istnieją sposoby, by skutecznie wrócić do swojej sylwetki po ciąży? Poznaj kilka z nich.

O odpowiednią sylwetkę dobrze zadbać już w trakcie ciąży.

Bez wątpienia nie jest to odpowiedni czas, aby katować się drastyczną dietą.

Ciało przyszłej matki wymaga nieco więcej kalorii niż na co dzień. Ograniczenie niezdrowego jedzenia i słodyczy może jednak wpłynąć na wagę po ciąży. Plusem może być także regularna aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do wyjątkowego stanu.

Pamiętaj jednak, żeby uprawianie sportu w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem.

To położnik może zdecydować, czy nie istnieją przeciwwskazania do ruchu. Najważniejszym wsparciem młodej mamy w walce o wymarzoną wagę są regularne spacery z dzieckiem. Przyniosą one korzyści zarówno mamie, jak maleństwu.

Obydwoje potrzebujecie czasu na świeżym powietrzu. Zamiast spacerować powolnym krokiem, wybierz raczej szybszy marsz.

Dodatkowe kilogramy po ciąży zaczną kurczyć się w mgnieniu oka, w trakcie wykonywania tego codziennego obowiązku. Kiedy minie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie zauważy żadnych problemów, można zdecydować się na różnego rodzaju ćwiczenia gimnastyczne. Młode matki uwielbiają zumbę czy aerobik. Dodatkowo to doskonała sposobność, aby odpocząć od rutyny codziennego dnia.

Nie martw się, jeśli podobne zajęcia nie są organizowane w twoim mieście.

Równie dobrze możesz ćwiczyć we własnym domu. Niedługie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pozwalają w krótkim czasie odzyskać poprzednią sylwetkę. Co więcej, nie zajmują dużo czasu, którego zwykle brakuje młodym mamom..


<< Poprzedni
Następny >>